Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Czy potrzebny mi osobisty kurator cyfrowy?

Rynek pracy jest obecnie jednym z najbardziej dynamicznie zmieniających się gałęzi gospodarki rynkowej. Kariera zawodowa przestaje już mieć linearną postać, a w przyszłości będzie się składać z kilku bądź kilkunastu mikrokarier.

Nasze portfolio zawodowe będzie musiało być jak najbardziej barwne i zróżnicowane. Umiejętnością pożądaną będzie umiejętność koordynowania swojej kariery zawodowej i kreatywnego jej kształtowania.

Elastyczna przyszłość

Powoli odchodzi do lamusa przeświadczenie o konieczności wyuczenia zawodu, dającego pozycję zawodową na względnie stabilnym poziomie przez całe życie. Dzisiejsza młodzież powoli nabiera świadomości, iż swoją karierę zawodową będzie musiała opierać na elastyczności oraz gotowości do podejmowania coraz to nowych wyzwań zawodowych. Globalny rynek zatrudnienia stwarza najlepsze okazje dla tych, którzy nie oglądają się na czynniki socjoekonomiczne czy też demograficzne.

Personal Digital Curator

Zawody, znajdujące się w czołówce najbardziej pożądanych zawodów ostatnich 5 lat, nie istniały jeszcze dekadę temu. Eksperci od foresightu, czyli naukowego przewidywania  przyszłości, twierdzą, że jednym z zawodów przyszłości będzie Personal Digital Curator, czyli osobisty kurator cyfrowy.

Czym będzie się zajmował kurator cyfrowy i dlaczego będzie zawodem przyszłości?

Życie współczesnego społeczeństwa toczy się obecnie dwutorowo: w realu, ale także cyfrowo, w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn, YouTube, My Space, itp. To właśnie tam kreujemy nasze życie w wersji internetowej. 

Personal branding jest coraz powszechniejszy, i coraz częściej zdajemy sobie sprawę z faktu, iż należy umiejętnie kreować swoją osobę w sieci. Obecnie mówi się nawet o tworzeniu własnej marki cyfrowej. Z tego właśnie względu będzie rosnąć zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą swoistego rodzaju przewodnikami po cyberprzestrzeni, doradcami w sferze kształtowania i prezentowania własnego życia prywatnego i zawodowego w sieci.

Świadomość współczesnego człowieka co do faktu, iż jeśli nie ma go w sieci, to tak naprawdę nie istnieje, także zawodowo, jest ogromna. Aby umieć odpowiednio wykreować własną markę, będziemy w przyszłości potrzebowali przewodnika po świecie wirtualnym, który podpowie, jak umiejętnie komunikować własne życie w sieci.

Autor: Anna Banasiak, doradca zawodowy MCIZ Ciechanów


Widok zawartości stron Widok zawartości stron