Asset Publisher Asset Publisher

Back

20 sposobów na szczęście

Zastanawiałeś się kiedyś, czy istnieje lek na szczęście? Niestety nie, ale możesz spróbować zmienić swoje nastawienie do życia. Sprawdź, co zrobić, aby być szczęśliwym!

1. Nie przejmuj się tym, co mówią inni.

Nie ważne co o tobie mówią! Szczęśliwi ludzie nie pozwalają innym wpływać na swój nastrój.

2. Udzielaj się towarzysko.

Kluczem do sukcesu jest utrzymywanie kontaktu z innymi. Nie wszyscy muszą być twoimi najlepszymi przyjaciółmi, ważne żebyście utrzymywali kontakt. Posiadanie dużej ilości znajomych zagwarantuje ci, że zawsze znajdziesz kogoś kto ci pomoże.  

3. Mów o swoich dokonaniach.

Nie możesz być zbyt skromny. O sukcesach i osiągnięciach należy mówić głośno. Ludzie muszą wiedzieć, że jesteś w stanie osiągnąć sukces! Należy jednak uważać, aby promowanie siebie nie zmieniło się w arogancję!

4. Rób rzeczy, które sprawiają Ci radość.

Za proste? Stajesz się szczęśliwszy kiedy wykonujesz czynności, które lubisz. Dlatego rób to, co kochasz tak często, jak tylko to jest możliwe. Nie trać czasu na rzeczy, które uważasz, że powinieneś robić ze względu na innych.

5. Zaprzyjaźnij się z ludźmi z pozytywną energią.

Nie ma nic bardziej pobudzającego i przyjemniejszego niż spotkania z ludźmi, który posiadają pozytywną energię. Otoczenie ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie.

6. Nie traktuj wszystkiego zbyt poważnie.

Potraktuj życie jak grę, w której czasami się wygrywa, a czasami przegrywa. Traktowanie każdej sytuacji w poważny sposób, wywołuje w nas wysoki poziom stresu i napięcia, co nie jest dobre dla naszego zdrowia. Podejdź do życia z przymrużeniem oka.

7. Miej pozytywne nastawienie do życia.

Negatywne myślenie jest wyniszczające – wpływa źle na nasze samopoczucie, a wszystkie problematyczne sytuacje wydają się być bez wyjścia. Znajdź dobrą stronę w chwilach słabości.

8. Zaakceptuj to, że świat nie jest doskonały.

Nikt z nas nie jest idealny, każdy popełnia błędy. Szczęśliwi ludzie nie winią się za to, że nie wszystko poszło tak jak chcieli. Przeciwnie – są dumni z tego, co im się udało.

9. Uśmiechaj się.

Podobno nawet wymuszony uśmiech wywołuje te same uczucia co prawdziwy. Nasz organizm zaczyna produkować endorfiny, które sprawiają, że jesteśmy bardziej optymistyczni.

10. Nie daj się rutynie.

Powtarzanie tych samych czynności w kółko, może sprawić, że będziemy znudzeni i zdemotywowani. Dlatego postaraj się co jakiś czas zmienić plan swojego dnia. To sprawi, że codzienne obowiązki nie będą tak przerażające.

11. Skup się na pozytywach.

Zamiast słuchać przygnębiających piosenek, które nie pomagają ci w poprawie humoru, włącz coś pogodnego-. Staraj się otaczać pozytywnymi rzeczami.

12. Dobrze się odżywiaj.

Jedz często, nie głodź się. Kiedy jesteś głodny, spada poziom twojej koncentracji, czujesz się osłabiony i jesteś rozdrażniony.

13. Śmiej się dużo i często.

Kiedy się śmiejemy, czujemy się lepiej, a wtedy możemy wpaść na wiele dobrych pomysłów i rozwiązań.  

14. Znajdź ujście dla swojej kreatywności.

Malujesz, czytasz, grasz na instrumencie, tańczysz, uprawiasz sport i sprawia ci to ogromną radość? Zaangażowanie w rozwijanie swoich pasji redukuje poziom stresu, pomaga się zrelaksować i ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

15. Spróbuj czegoś nowego.

Szukaj nowych pasji, rzeczy, które mógłbyś zacząć robić. Zobaczysz, że twoje życie będzie wyglądało ciekawiej.

16. Zrzuć kamień z serca.

Nie trzymaj w sobie zdenerwowania, smutku. Jeżeli coś ci się nie podoba, powiedź o tym. Przeproś, jeżeli kogoś uraziłeś, spłać zadłużenia, pozbądź się rzeczy, których nie używasz. Od razu poczujesz się lepiej.

17. Pozostań w kontakcie z naturą.

Nawet krótki spacer po lesie, napełni cię pozytywną energią. Natura uspokaja. Łatwiej będzie ci podejść do  problemu.

18. Szukaj promieni słonecznych.

Czy słońce może wpłynąć na nasz nastrój? Zdecydowanie tak. Promienie słoneczne sprawiają, że jesteśmy pobudzeni i mamy lepszy humor.

19. Bierz udział w wydarzeniach kulturalnych.

Pójdź do teatru, filharmonii czy galerii. Sztuka jest lekarstwem dla naszej duszy.

20. Żyj teraźniejszością!

Najtrudniejszy punkt do osiągnięcia. To, co stało się w przeszłości, zostaw za sobą. Nie myśl o tym co będzie. Postaraj się żyć tu i teraz, a osiągniesz szczęście.

Podoba Ci się nasza infografika? Pobierz ją, wydrukuj i powieś w widocznym miejscu, żeby nie zapomnieć o żadnym punkcie! Pobierz

 

Autor: Marta Maternia, Lubuska WK OHP

Źródła: https://brightside.me/article/20-ways-to-always-be-happy-20455/