Asset Publisher Asset Publisher

Back

Call center – praca nie dla każdego

Praca w call center nie jest z pewnością zajęciem dla każdego. Wiąże się głównie z wielką odpornością na stres.

Może być jednak dobrym pomysłem na start dla młodych ludzi ze względu na elastyczne godziny pracy. Nie musisz mieć doświadczenia – wystarczy, że jesteś komunikatywny, ambitny i znasz obsługę komputera.

Specyfika pracy

Praca polega na kontakcie telefonicznym z klientem. Siedząc ze słuchawkami i mikrofonem, przekonujesz rozmówcę do zakupu produktu lub usługi. Miejsce pracy może być usytuowane w biurze lub w zaciszu domowym.

Predyspozycje

Najważniejsza jest odporność psychiczna. Jest to specyficzny rodzaj pracy z ludźmi, a jak wiadomo ludzie bywają różni. Zdarza się, że rozmowa może wyprowadzić pracownika z równowagi. Trzeba wtedy w sobie odnaleźć spokój potrzebny do wykonywania dalszych obowiązków, pamiętając, że rozmowy są rejestrowane i monitorowane przez kierownictwo. Telemarketer musi być osobą komunikatywną, która potrafi słuchać i rozpoznawać potrzeby swojego rozmówcy.

Korzyści z pracy w call center

Bycie telemarketerem dodaje odwagi w kontaktach międzyludzkich. Z czasem uczysz się improwizacji i odpowiedniej reakcji, co w perspektywie daje ci poczucie pewności siebie. Zdobywasz także wiedzę o sztuce negocjacji – każda rozmowa jest wyzwaniem, a jak wiemy – trening czyni mistrza. W tej pracy możesz uodpornić się na stres, który w dzisiejszych czasach jest nieunikniony oraz na krytykę innych osób, co sprawia, że nie czujesz się zdołowany, a raczej bardziej zmotywowany do dalszego działania. Elastyczne godziny pracy dają możliwość dostosowania ich do twojego trybu życia, np. będąc uczniem możesz wybrać popołudniową zmianę.

Zarobki

Zarobki są uzależnione od twojego zaangażowania. Zazwyczaj dostaje się podstawę godzinową plus prowizję od sprzedaży. Telemarketing nie jest może uważany powszechnie za wdzięczny zawód, ale to, czego nauczysz się w call center, będzie przydatne w dalszym życiu zawodowym

Autor: Agnieszka Triszewska-Imioło, pośrednik pracy-stażysta PPP Brzesko.

Źródła:
http://www.dobra-rada.pl/praca-w-call-center-dla-kogo_1499
http://www.praca-szczyrk.pl/porady-dla-pracownikow/803/czy-praca-w-callcenter-jest-dla-ciebie
http://www.praca-andrychow.pl/porady-dla-pracownikow/340/praca-na-call-center-wady-i-zalety
http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90443,12886825,Jak_sie_pracuje__na_sluchawkach_.html
http://blognzs.pl/telemarketing-jedno-imie-wady-zalety-pracy-sluchawce/
http://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=13696
http://przywodztwoplemienne.pl/dlaczego-praca-w-call-center-jest-najlepsza-opcja-na-pierwsza-prace-10-powodow/