Asset Publisher Asset Publisher

Back

Copywriter – praca dla kreatywnych

Jeżeli wymyślanie krótkich i „chwytliwych" tekstów to dla Ciebie żaden problem to może powinieneś pracować jako copywriter.

Copywriter to zawód ściśle związany z branżą reklamową. Osoba na tym stanowisku:

• pisze teksty do reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych,

• tworzy teksty do broszur, ulotek,

• wymyśla krótkie piosenki i wierszyki,

• może tworzyć scenariusze do filmów reklamowych,

• tworzy również nazwy nowych produktów czy firm.

Podsumowując powyższe – głównym zadaniem copywritera jest stworzenie pomysłu na reklamę i ubranie go w odpowiednie słowa.

Aby zostać copywriterem nie potrzeba mieć skończonych żadnych specjalistycznych kierunków. Tu liczy się głownie kreatywność i tzw. lekkie pióro. Bardzo ważne w tej branży jest doświadczenie zdobywane m.in. w trakcie staży w agencjach reklamowych. Jeżeli zastanawiasz się nad tego rodzaju pracą to możesz wybrać kierunki kształcenia, które Ci w tym pomogą jak: dziennikarstwo, psychologia, ekonomia, kierunki artystyczne, promocja i reklama.

Copywriter to głównie osoba twórcza, mająca szeroką wiedzę z wielu dziedzin życia i stale doskonaląca sztukę pisania. Powinien on także umieć współpracować z innymi osobami, dobrze znosić pracę pod presją czasu i być odpornym na krytykę.