Asset Publisher Asset Publisher

Back

Dobry copywriter, czyli jaki?

Wraz z pojawieniem się profesjonalnej reklamy, czyli miej więcej w XX wieku, narodził się zawód copywritera. Pojęcie mieści w sobie połączenie dwóch zawodów: dziennikarza oraz pracownika agencji reklamowej.

Co ciekawe, nazwa tego zawodu powstała przez połączenie dwóch słów: copy oraz writer. Pierwszy wyraz nawiązuje do tekstu – chodzi tutaj o materiał, który jest przeznaczony do druku. Natomiast słowo writer odnosi się do twórcy tekstu, czyli osoby, która stworzyła dany materiał. Innymi słowy copywriter to osoba, która zajmuje się przygotowaniem tekstów oraz haseł reklamowych, np. mających zwiększyć ilość osób prowadzących zdrowy styl życia.

Na pewno widziałeś w telewizji spoty reklamowe różnych firm, gdzie w rolach głównych występują przezabawne postacie. Za ich błyskotliwymi dialogami kryje się właśnie copywriter. Uważasz, że też mógłbyś tworzyć równie dobre slogany? Przeczytaj, co zrobić, aby dostać się do tej branży.

Cechy dobrego copywritera

Aby zostać copywriterem należy przede wszystkim posiadać łatwość w wyrażaniu swoich myśli. Dobrym w tym zawodzie może być każdy, kto potrafi stworzyć kreatywne teksty, slogany czy anegdoty. Czy ważny jest rodzaj wykształcenia wyższego? Wydaje się, że najlepszym copywriterem będzie osoba, która skończyła studia humanistyczne. Jednak nie jest to do końca prawdą. Może być tak, że ktoś, kto jest po studiach technicznych, będzie lepszy w tym zawodzie, zwłaszcza, jeżeli będzie pracował z swojej branży. Czasami umysły ścisłe są bardziej kreatywne niż humanistyczne. Pamiętaj, że w zawodzie copywritera liczy się twoja kreatywność, świeże spojrzenie oraz to, że patrzysz na rzeczy codziennego użytku w inny sposób niż zwykły człowiek.

Co więcej, jeżeli chcesz zostać copywriterem, powinieneś znać zasady komunikacji masowej, mieć wiedzę o zachowaniu konsumenta oraz jego potrzebach. Dodatkowo musisz wypracować sobie swoją własną markę, czyli nazwisko. Ważne, abyś posiadał takie cechy, jak: otwartość na nowe rzeczy, mobilizacja do działania, odpowiedzialność za powierzone obowiązki i przede wszystkim umiejętność kończenia zadań w terminie. Są to bardzo ważne cechy, ponieważ w zawodzie copywritera często pojawiają się zlecenia, na których wykonanie masz np. jeden dzień. Dodatkowo przydatną cechą w tym zwodzie jest odporność na stres. Duże samozaparcie w połączeniu z kreatywnością oraz terminowością sprawią, że staniesz się cenny na rynku pracy.

Etat czy praca na własny rachunek?

Praca copywritera jest przez wielu pracodawców wykorzystywana. Dlatego coraz częściej copywriterzy zaczynają prowadzić własną działalność gospodarczą. Dzięki dużemu zaangażowaniu i wywiązywaniu się z terminów mogą pracować uczciwie za bardzo dobre pieniądze i jednocześnie realizować się w życiu zawodowym. W największych agencjach sieciowych może zarabiać nawet ok. 15 tys. zł, a wysokość zarobków osoby niezależnej może wiązać się jedynie z wyobraźnią i predyspozycjami literackimi.

Praca copywritera jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie potrafią wysiedzieć w biurze 8 godzin za biurkiem. Możesz pracować w domu, na mieście, w kawiarni, w każdym miejscu, które jest dla ciebie inspirujące. Często pracujesz na umowę o dzieło lub zlecenie. Jeśli ci się powiedzie, możesz otrzymać również stałą umowę o pracę. Sprawia to, że ten kreatywny i coraz bardziej popularny zawód z dnia na dzień wzbudza coraz większe zainteresowanie.
Nie każdy wie o istnieniu tego zawodu. Może zawód copywritera jest właśnie dla ciebie! Sam zdecyduj. Jeżeli należysz do wąskiego grona zdolnych i kreatywnych osób, spróbuj swoich sił w tym zawodzie. Pamiętaj, że praca, która jest również twoją pasją, nigdy nie będzie ciężka i nieprzyjemna, może tylko sprawić, że będziesz się czuł spełniony zawodowo.

Autor: Marlena Grodowska- Pośrednik Pracy

Źródła:
https://www.gazetapraca.pl
https://www.supertresc.pl/przykladowe-teksty/copywriter
http://www.kroliczekdoswiadczalny.pl/2015/02/jak-zostac-copywriterem-jak-dorobic-na.html
http://zarabiam24.pl/praca-jako-copywriter/
http://forum.ebiznesy.pl/slownik-ebiznesowy-definicje-terminy/copywriter-definicja-t836.html