Публикатор
Zajęcia z Pedagogiem i Psychologiem
Głównym celem warsztatów było przeprowadzenie wielu ćwiczeń z wychowankami dotyczących zjawiska agresji, rodzajów i przykładów . Pierwsze ćwiczenie polegało na przedstawieniu się uczestników. Każdy mówił jak ma na imię, skąd pochodzi i czym się interesuje. Następnie przedstawicielki Poradni uświadomiły wychowankom , że na początku agresji, przemocy występują pewne uczucia. Wychowankowie wymieniali różne uczucia, jakie im towarzyszyły lub towarzyszą podczas różnych zaczepek, bójek, wyzwisk. Wspólnie ustalono listę takich uczuć jak: złość, radość, miłość, smutek, strach, zazdrość.
Złość towarzyszy każdemu człowiekowi w życiu codziennym. Złość prowadzi do agresji. W następnych ćwiczeniach uczestnicy odpowiadali na następujące pytania zadawane przez pedagoga i psychologa : Złoszczę się gdy …; Po czym inni poznają, że jestem zły…. ; Złość to jest rzecz pozytywna, czy negatywna? Konsekwencje złości…; Czy złość w czymś pomaga. Wymieniano się poglądami. Stworzono tabelkę plusów : powstałą energię w czasie złości można wykorzystać do wykonania jakieś pracy.
Złość została porównana do balonika. Gdy nie radzimy sobie ze złością to pęka balonik i pojawia się agresja. Następnie uczestnicy na kolorowych karteczkach pisali pierwsze skojarzenia związane z agresją, odczytywali je i podawali przykłady. Agresja jest to przemoc, krzywdzenie drugiej osoby. Wychowankowie zostali podzieleni na trzy grupy. Pierwsza grupa wcieliła się w rolę: ofiary przemocy, druga grupa w rolę: sprawcy przemocy, trzecia grupa w rolę: ofiary przemocy w szkole. Uczestnicy dzielili się swoimi spostrzeżeniami . Następnym ćwiczeniem było wypisanie na kartkach „z plecakiem” przejawów fizycznych i przejawów psychicznych agresora. Podsumowując „plecak szkolny” mamy otwierać codziennie. „Plecak agresji” otwierać jak najrzadziej.
Autor: Katarzyna Zerbe
Źródło: tekst własny
Отображение сетевого контента
Zobacz również:
Zobacz również:
-
Jak zbudować pewność siebie?
31.01.2019
-
Dlaczego warto inwestować w naukę języków?
28.01.2019
-
Czy nastolatkom potrzebne są cele?
17.01.2019
-
W grupie siła, czyli o rolach zespołowych
15.01.2019
-
Jak znalazłam swoją życiową drogę?
14.01.2019