Wydawca treści
Twoja marka osobista – klucz do sukcesu na rynku pracy
2025-02-21
Marka osobista – pojęcie być może mało znane wśród młodych ludzi, jednak bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Silna marka osobista będzie wyróżniała nas spośród innych osób, a co za tym idzie umocni naszą pozycję na rynku pracy.
Jak zdefiniować markę osobistą?
Marka osobista to nic innego, jak nasz wizerunek w oczach innych ludzi. Dokładnie chodzi o to, jakie maja o nas zdanie, biorąc pod uwagę nasze umiejętności, wartości i – co ważne w dzisiejszych czasach – nasz wizerunek w sieci. Jak wiadomo, aktualnie internet odgrywa bardzo ważną rolę także w sferze zawodowej. Wszystkie treści umieszczane w sieci, które nas dotyczą, są wyznacznikiem naszej marki osobistej. Należy pamiętać, że informacje te są dostępne dla wszystkich. Na ich podstawie tworzy się nasz wizerunek – marka osobista, która prawidłowo zbudowana przyczyni się do sukcesu na rynku pracy.
Co sprawia, że marka osobista jest kluczem do sukcesu?
Odpowiednio zbudowana marka osobista umacnia naszą wiarygodność. W konsekwencji pracodawcy chętniej nawiązują współpracę.
Dlaczego jeszcze warto popracować na marką osobistą?
- Jest dobrym sposobem na to, by wyróżnić się z tłumu i być zauważalnym przez pracodawców.
- Pozwala rozwinąć skrzydła i zwiększyć kompetencje. Nowe propozycje współpracy dają szeroki wachlarz możliwości od nawiązywania kontaktów po realizację wymarzonych celów zawodowych.
- Budując markę osobistą, przejmujemy kontrolę nad tym, jak widzą nas inni.
- Świadomie i mądrze zbudowana marka osobista zwiększa naszą wartość na rynku pracy, dzięki temu możemy liczyć na lepsze warunki umowy bądź wynagrodzenie.
- Silna marka osobista przyciągnie jak magnes inne osoby, co umożliwi rozwinięcie sieci kontaktów.
W jaki sposób zbudować silna markę osobistą?
Zbudowanie silnej marki osobistej zależy od naszej świadomości i konsekwentnego działania. Jest to inwestycja w siebie wymagająca autentyczności, umiejętności dostosowania się i budowania relacji.
Poniżej kilka wskazówek, czym kierować się podczas budowania marki osobistej:
- Określ swoją grupę docelową, przed którą chcesz się zaprezentować.
- Zdefiniuj swój cel (np. zdobycie dobrze płatnej pracy).
- Określ swoje wartości, jakimi się kierujesz.
- Ustal swoją wizje długoterminową, czyli zastanów się, jak chcesz być postrzegany za kilka lat.
- Ustal swoje mocne i słabe strony.
- Wskaż swój cel zawodowy.
- Dbaj o swój wizerunek w sieci.
- Nie zapominaj o autentyczności – to, co mówisz musi być spójne z tym, co robisz.
- Zadbaj o dobrą komunikację – to jaki sposób się wypowiadasz, jakich słów używasz, ton twojego głosu – to jest bardzo istotne.
Osiągnięcie sukcesu zawodowego będzie możliwe, jeśli będziemy potrafili dostosować się do wymagań nowoczesnego świata. Jednym z tych wymogów jest marka osobista, która jest przepustką do sukcesu. Do zbudowania marki osobistej podejdź z pełną świadomością, a efekty zobaczysz szybciej, niż sądzisz.
Autor: Agata Frankiewicz, pośrednik pracy, Młodzieżowe Centrum Kariery w Wiechlicach