Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Organizacja wesel – pomysł na kobiecy biznes

Lubisz pracę z ludźmi, jesteś zorganizowana i masz zmysł estetyczny? Branża weselna to biznes dla Ciebie!

weddingplanner_1160.jpg

Czego potrzebujesz żeby zacząć?

Do założenia firmy zajmującej się organizacją wesel nie potrzebujesz wiele na start. Wystarczą dobre chęci, sprawny komputer, drukarka, telefon i samochód. To zawód wymagający częstych wyjazdów i pracy w terenie, bardzo przydatne będzie więc prawo jazdy i własny samochód – mobilność jest bardzo ważna!

Własny lokal nie jest konieczny. Na spotkania z klientami można umawiać się w kawiarniach, a pozostałą pracę można wykonywać z domu. Dzięki temu jedyną stałą opłatą jest składka ZUS-owska. To duża oszczędność, co na początku jest niezwykle ważne.

Na czym polega praca weddingplannera?

Wbrew pozorom i powszechnym przekonaniom, zawód weddingplannera nie polega wyłącznie na przestawianiu widelców na stole, poprawianiu bukietów czy rozmowach o dekoracjach i detalach. To raczej wyszukiwanie odpowiednich ofert, podliczanie budżetu, negocjacje, miliony maili i telefonów, nawet późnym wieczorem.

Żeby odnaleźć się w tym zawodzie należy bezbłędnie odczytywać intencje Pary Młodej, trafiać w ich gusta, co nie zawsze jest widoczne na pierwszy rzut oka. Z przyszłymi nowożeńcami pracuje się zwykle przez cały rok. W tym czasie zdarzają się przeszkody i trudności, konflikty i niezdecydowanie. Zadaniem konsultanta ślubnego jest zachowanie zimnej krwi, wspieranie i doradzanie młodym w kwestiach niekiedy bardzo delikatnych. Młodą Parą rządzą emocje – konsultant ślubny musi być obiektywny.

Do obowiązków weddingplannera należy znalezienie odpowiedniego obiektu spełniającego wymogi nowożeńców, zapewnienie oprawy muzycznej ślubu i wesela, zatrudnienie fotografa i kamerzysty, ustalenie motywu przewodniego wesela, zapewnienie noclegów dla gości, transportu, ustalenie dekoracji, pomoc przy wyborze sukni ślubnej, koordynacja wesela etc. Wymieniać można bez końca. Oprócz podstawowych elementów organizacyjnych, zdarzają się również zadania specjalne, którym trzeba podołać i których nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Trzeba wykazać się sporą kreatywnością.

Bywa stresująco…

Pożądana jest również umiejętność negocjacji. Zdarza się, że Para Młoda posiada ściśle ograniczony budżet, zadaniem weddingplannera jest zmieszczenie się w określonej kwocie i zorganizowanie wymarzonego przyjęcia weselnego. Dlatego negocjacje cenowe z podwykonawcami są niezbędne. Konsultant ślubny zawsze dąży do zadowolenia klientów, jest ich przedstawicielem i dba o ich interesy.

Zdarza się, że zrealizowanie pewnych kwestii jak np. postawienie namiotu w wymarzonym miejscu jest niemożliwe z przyczyn niezależnych ani od Młodych ani od konsultanta. Uświadomienie klientom, że pewne kwestie są niemożliwe do zorganizowania, osiągnięcie kompromisu i znalezienie alternatywnego rozwiązania, to kwestie wpisane w ten zawód.

Jak utrzymać się na rynku?

Największą trudnością może wydać się pozyskanie nowych klientów. W tym biznesie najlepiej sprawdza się marketing szeptany – zadowolona Para napisze opinię, przekaże wrażenia znajomym. To jest najlepsza reklama, która zachęca przyszłym nowożeńców. Nie warto również oszczędzać na promocji – to inwestycja, która się opłaci.

Zawód ten daje ogrom satysfakcji. Jest pełen emocji, wrażeń, a czasem wzruszeń. Konsultant ślubny to człowiek od wszystkiego – psycholog, ekonomista, negocjator, a czasem powiernik. Zawód jest nieprzewidywalny, ale dający ogrom radości!

Autor: Joanna Kaliszewska


Widok zawartości stron Widok zawartości stron