Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Jak za darmo promować swoją pracę w internecie?

2022-05-24

Masz hobby, na którym chcesz zarabiać, ale nie wiesz jak wypromować swoje produkty? W dobie internetu promocja rękodzieła czy usług nie jest taka trudna. I niekoniecznie musi być płatna. Zobacz, jak za darmo promować swoją pracę w internecie, by zacząć na niej zarabiać.

Robisz makramę, rysujesz, umiesz projektować strony internetowe lub hodujesz rzadkie odmiany kwiatów doniczkowych i chcesz je sprzedawać? Twoja działalność może przynosić dochody, pod warunkiem, że odpowiednio ją wypromujesz. Na początek wystarczy kilka prostych działań. Zacznij od tych niepłatnych.

 

Strona internetowa

Bez względu na to, na czym chcesz zarabiać (czy jest to rękodzieło czy inna zdolność, która może być dla kogoś przydatna), warto założyć stronę internetową, na której opiszesz swoje umiejętności i produkty oraz zamieścisz kontakt do siebie. Nie musi być to bardzo rozbudowana strona – wystarczy prosta wizytówkowa witryna.

 

Obecnie każdy może łatwo założyć swoją stronę przy pomocy bezpłatnego oprogramowania, np. WordPress czy Blogger. Takie strony będą darmowe, ale będą miały w domenie nazwę dostawcy szablonu. Jeśli chcesz mieć stronę tylko z własną nazwą, musisz wykupić hosting i zapłacić za domenę. Na początek wystarczy skorzystanie z darmowego oprogramowania. W przyszłości zdążysz pomyśleć o stronie z profesjonalną, unikalną nazwą.

 

Wykorzystaj social media

Obecnie wiele osób rozpoczynających działalność zarobkową korzysta tylko z social mediów, nie zakładając nawet strony internetowej. Bez względu na to, czy będziesz mieć stronę www czy tylko profil na Facebooku i/lub Instagramie, warto w mediach społecznościowych być aktywnym użytkownikiem. Posty ze swoimi pracami dodawaj codziennie, by poszerzać grono odbiorców.

 

Poszukaj na Facebooku grup sprzedażowych lub (w przypadku oferowania usługi, a nie produktu) – dla freelancerów, gdzie można zamieszczać swoje produkty/oferty. Odbiorcami są ludzie, którzy są zainteresowani nabyciem produktów czy usług, a więc jest to odpowiednie miejsce, by się promować. Czasem będą to grupy lokalne, czasem ogólnopolskie – jeśli oferujesz wysyłkę swoich wyrobów lub usługę zdalną, nie będzie to problem.

Twórz krótkie konkretne posty z pozytywnym opisem swoich umiejętności, dodaj zdjęcie i cenę lub przedział cenowy.

 

Postaw na VIDEO

Obecnie bardzo popularne są filmy – wykorzystywane nie tylko jako dłuższa forma na YouTube, ale też krótkie video w relacjach i reelsach na Instagramie czy TikToku. Krótkie prezentacje filmowe twoich produktów opatrzone odpowiednimi hasztagami mogą zdecydowanie poszerzyć grono odbiorców oraz pomóc w sprzedaży.

 

Poświęć chwilę na nietypowy sposób zdobycia odbiorców

Ciekawy sposób na darmową promocję swojej działalności przedstawia w swoim filmie Michał Czerlikowski. Twierdzi, że wystarczy poświęcić np. pół godziny dziennie na pomoc innym w sieci, by dzięki temu wyrobić sobie markę i zdobywać klientów. Zobacz szczegóły w jego filmie.

 

 

 

Na płatną promocję przyjdzie czas

Tymczasem – na początku swojej drogi sprzedażowej – spróbuj maksymalnie wykorzystać darmowe sposoby na poszerzenie grupy odbiorców i zdobycie klientów. Jeśli będziesz robić to rzetelnie i systematycznie, twoje działania powinny przynieść rezultaty.

 

Kiedy już trochę zarobisz, w przyszłości możesz pomyśleć o zainwestowaniu w płatną promocję w social mediach czy Google Ads.

 

Autor: Joanna Buharewicz


Widok zawartości stron Widok zawartości stron