Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Na karkonoskich szlakach

20 wychowanków OSiW OHP w Radzyniu Podlaskim od 1 do 7 lipca uczestniczyło w obozie wakacyjnym „Góry moja pasja” w Karkonoszach.

Wyjazd odbył się w ramach akcji „Wypoczynek z OHP - 2024”. Miejscem pobytu grupy była Szklarska Poręba, skąd młodzież pod opieką wychowawców realizowała swoje cele, czyli zdobywanie karkonoskich szczytów.

Zaczęliśmy od Szrenicy, potem był Zamek Chojnik, a na koniec pozostawiliśmy najwyższy szczyt – Śnieżkę – królową Karkonoszy, która słynie z pięknych widoków, ale także silnych wiatrów i dużego zachmurzenia. Mieliśmy jedno i drugie. Po zejściu z góry odwiedziliśmy jedno z najpiękniejszych schronisk PTTK, jakim jest „Samotnia”. Całość pokonaliśmy pieszo, wędrując górami i niosąc na plecach cały swój dobytek niezbędny podczas obozu wędrownego.

Podziwialiśmy krajobrazy i przepiękne wodospady (m.in. Wodospad Kamieńczyk, Wodospad Szklarki). Odwiedziliśmy słynną skałę „Chybotek”. Weszliśmy też na Złoty Widok, delektując się przepięknym widokiem na Góry Izerskie.

Oprócz wędrówek górskich niezwykłą atrakcją był park linowy „Trollandia” oraz pobyt w Cieplickich termach.

Na zakończenie pobytu w górach młodzież podziwiała Karkonosze i Góry Izerskie z wieży widokowej Wysokiego Kamienia. Na koniec  była czas na zwiedzanie Szklarskiej Poręby i zakup pamiątki dla siebie i najbliższych. Cały wyjazd był dla uczestników OHP ciekawą przygodą i czasem letniego odpoczynku.

Autorka tekstu i zdjęć: Iwona Karczmarz

Widok zawartości stron Widok zawartości stron