Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

5 sposobów na odstresowanie się „tu i teraz”

„Nie stresuj się!” Ile razy słyszałeś to zdanie? Tak jak w przypadku wielu innych rzeczy, łatwiej jest powiedzieć niż zrobić. Otaczający nas świat, codzienne obowiązki, problemy - wszystko to może być źródłem stresu. Co zrobić kiedy emocje buzują, mięśnie są spięte, głowa pęka od tysiąca myśli, a ty czujesz, że jeszcze chwila i pękniesz?

Dziś podzielimy się 5 sposobami na odstresowanie „tu i teraz”.

 

Świeże, rześkie powietrze

Przyroda. Trochę ruchu. Spacer. „Przewietrzenie głowy” naprawdę pomaga. Jeśli nie masz możliwości wyjść na zewnątrz, otwórz okno i zrób kilka głębokich wdechów.

 

Ćwiczenia oddechowe

Zamknij oczy. Zacznij wolno wdychać powietrze przez nos, zatrzymaj je przez kilka sekund w klatce piersiowej i wolno wypuść ustami. Najlepszy efekty takiego ćwiczenia zauważysz, jeśli zrobisz je na świeżym powietrzu (albo przy otwartym oknie). Dodatkowo możesz w trakcie jego wykonywania słuchać ulubionej muzyki.

 

Ćwiczenia rozciągające

Szczególną uwagę poświęć rozciąganiu mięśni szyi i barków. To w nich kumuluje się zbierany przez cały dzień stres.

 

Prysznic/kąpiel

Nic tak nie koi nerwów jak ciepła woda. Spięte mięśnie rozluźniają się. A ty powoli czujesz się dużo lepiej.

 

Rozmowa

Czasem bardzo pomaga także rozmowa z przyjacielem, bliską osobą. Takie zwyczajne wygadanie się.

 

Nie jesteś w stanie pozbyć się stresu raz na zawsze. Warto jednak korzystać ze sposobów na odstresowanie się „tu i teraz”. Dzięki temu przynajmniej choć na trochę można poczuć się lepiej.

A Ty jakie masz sposoby na odstresowanie się „tu i teraz”?

 

Autor: Agnieszka Banasik