Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

5 sposobów na poranne wstawanie

Koniec wakacji to także koniec wylegiwania się w łóżku. Nie każdy jest porannym skowronkiem. Jeśli więc codziennie rano walczysz, żeby podnieść się z łóżka, sprawdź jak możesz to sobie ułatwić. Dziś przedstawiamy 5 sposobów na poranne wstawanie!

Budzik…daleko od łóżka

Korzystasz z budzika w telefonie? Wstajesz od razu przy pierwszym dzwonku, czy ustawiasz sobie kolejne drzemki? Położenie budzika daleko od łóżka to jedna z najprostszych metod. Wstanie z łóżka, żeby wyłączyć alarm to pierwszy krok do rozbudzenia się. Tylko…nie kładź się z powrotem, gdy już go wyłączysz.

 

Aplikacja w telefonie

Nie umiesz powstrzymać się przed ustawianiem kolejnych drzemek? Może warto wypróbować jedną z dwóch aplikacji:

  • Walk up! – Dzwoni budzik, a ty chcesz go wyłączyć? Wykonaj z telefonem w ręku kilkanaście kroków. Może skierujesz je od razu do łazienki lub kuchni?
  • SpinMe – Samo chodzenie z telefonem to nadal za mało? Wypróbuj SpinMe. Alarm nie wyłączy się póki trzymając telefon nie obrócisz się z nim kilka razy wokół własnej osi.
     

Szklanka wody, a może jednak wiadro

Wiadro wody to może przesada, ale obmycie twarzy chłodną wodą, albo prysznic mogą pomóc ci się rozbudzić. Wypij też szklankę wody. Po nocy przyda się uzupełnić płyny na dobry początek dnia.

 

Ulubiona muzyka

Na pewno masz ulubione piosenki, które poprawiają ci nastrój i dodają energii. Włączenie pobudzającej muzyki z rana to naprawdę dobry pomysł.

 

Światło

Egipskie ciemności nie zachęcą cię na pewno do wstania z łóżka. Odsuń rolety albo zapal światło. Twój organizm dostanie znak, że skończył się czas na spanie.

 

Jak powiedział Mistrz Zen Dainin Katagiri:

„Kiedy jest czas, żeby wstać – to wstań. Nawet, jeśli nie chcesz – po prostu wstań. To, że wstaniesz, uwolni Cię od faktu, że musisz wstać.”

Wypróbuj tych 5 sposobów na poranne wstawanie. Zaczniesz od jutra?

 

Autor: Agnieszka Banasik