Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Internet to przyszłość

Jaki zawód mam wybrać? Po jakim kierunku znajdę pracę? Jaki zawód będzie dla mnie odpowiedni? Takie pytania coraz częściej padają z ust gimnazjalistów, uczestniczących w spotkaniach z doradcami zawodowymi MCIZ w Krośnie. Udzielenie odpowiedzi nie należy jednak do łatwych. Pewnie jest, że zawodową przyszłość widać w Internecie.

Podczas podejmowania decyzję o swojej przyszłości, należy wziąć pod uwagę szereg aspektów. Należą do nich: rynek pracy ten na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym, rzeczywiste potrzeby pracodawców, rozwój poszczególnych sektorów gospodarki. Najważniejszą kwestią są jednak przede wszystkim konkretne predyspozycje osobowe do wykonywania wybranego zawodu, własne marzenia, pasje, zainteresowania i preferencje zawodowe. Nikt nie nadaje się do wykonywania każdego zawodu. Decyzję o wyborze konkretnego kierunku nauki powinniśmy podjąć samodzielnie.

Doradcy zawodowi Mobilnego Centrum Informacji Zawodowej w Krośnie służą pomocą
i radą. Podkreślając, że jest to trudna, życiowa i indywidualna decyzja, którą każdy gimnazjalista musi podjąć samodzielnie. W końcu chodzi o przyszłość. Doradcy pokazują możliwe opcje rozwoju zawodowego i kariery. Nie namawiają, a jedynie sugerują i radzą, co może być w przyszłości dobre. Przed dokonaniem wyboru powinniśmy rozłożyć wybrany zawód na konkretne, mierzalne elementy i odnieść je do swojej osoby, w kontekście swoich zainteresowań, preferencji, pasji i wszystkiego, co motywuje do działania i sprawia przyjemność. Idealna praca to ta, która łączy przyjemne z pożytecznym. Ma nie męczyć i dać satysfakcję finansową.

Internetowa przyszłość przed Tobą

Najlepiej, gdy wybrany zawód należy do przyszłościowych. Trudno jednak w wieku nastu lat przewidzieć, kogo będą poszukiwać pracodawcy. Z pomocą przychodzą doradcy zawodowi, którzy znając trendy na rynku pracy mogą domyślać się, w jakim kierunku powinniśmy rozwijać swoją wiedzę i zdolności. Z pewnością warto zainwestować w Internet. Dziś wydaje się pewniakiem. Kupujemy w sklepach internetowych, płacimy rachunki w bankach, szukamy znajomych i budujemy nowe kontakty towarzyskie. Coraz popularniejsze są gry typu MMO (Massively Multiplayer Online), gdzie budowane są całe społeczności graczy, którzy wirtualne towary nabywają płacąc realnymi pieniędzmi. To mnóstwo odbiorców, których można zagospodarować.

Michael T. Robinson w swoim artykule „10 top jobs for the future”, który stara się określić trendy i pojawiające się nowe rynki, na swojej liście jako pierwszego najbardziej poszukiwanego pracownika umieszcza menagera mediów społecznościowych. Ogromne przedsiębiorstwa już zatrudniają specjalistów w tej dziedzinie. Pomimo tego, że jest ona zaledwie małym wycinkiem pracy firmy, często pracują tam całe sztaby osób (nawet bardzo młodych, ale już obeznanych z wirtualnym światem). Są one odpowiedzialne przeważnie za marketing i zajmują często także wysokie pozycje zawodowe - wiceprezesów lub dyrektorów. Przykładem może być jedna z firm motoryzacyjnych, która prowadziła bardzo udaną kampanię marketingową dla modelu samochodu. Akcję prowadziło 20 bloggerów, którzy używając codziennie konkretnego auta pisali o tym na swoim blogu i serwisie Twitter.

Dla części z nas, którzy bez Internetu nie potrafią już żyć, taka praca z pewnością przyniosłaby wiele satysfakcji, bo można robić to, co się najbardziej lubi. Nie wystarczy jednak siedzenie przed komputerem i klikanie laików. Potrzebne są również inne zdolności oraz odpowiednie wykształcenie. Bo nic nie ma za darmo. Najpierw trzeba wiele włożyć, by z worka kariera zawodowa móc w przyszłości wyciągnąć nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim satysfakcję i przyjemność.

Autor: Marcin Kaleniecki – doradca zawodowy II stopnia MCIZ w Krośnie
Źródło: 
http://www.careerplanner.com/Career-Articles/10-Top-Jobs-For-The-Future-2011-edition.cfm


Widok zawartości stron Widok zawartości stron