Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Budowanie personal brandingu i promowanie siebie w świecie zawodowym

2024-05-22

Personal branding w życiu zawodowym, czyli marka osobista pracownika, to wykreowany wizerunek, poprzez pryzmat którego postrzegają cię potencjalni pracodawcy. Silna, umiejętnie stworzona i wypromowana marka osobista powinna pomóc ci wyróżnić się na rynku i być atutem ułatwiającym rozwój zawodowy.

Marka osobista stanowi kluczowy element w dzisiejszym świecie zawodowym, zwłaszcza dla młodych osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę.

 

Poniżej znajdziesz informacje, jak budować markę osobistą w 3 etapach.

 

Zdefiniuj markę osobistą

  • Zwiększ samoświadomość. Odpowiedz sobie na pytanie, co jest dla ciebie naprawdę ważne, jakie są wartości, którymi chcesz się kierować, co chcesz osiągnąć w swojej karierze, przeanalizuj swoje mocne i słabe strony.
  • Określ swoją unikalną wartość. Warto się zastanowić, co wyróżnia cię na tle innych osób pracujących w podobnej do twojej branży. Pamiętaj, że najgorsza marka osobista to taka, która niczym się nie wyróżnia.

 

Utrwal silną markę osobistą

  • Zadbaj o swój spójny wizerunek. To, co mówisz, powinno pokrywać się z tym, co robisz, a wizerunek w social mediach powinien być spójny i zintegrowany z marką osobistą.
  • Zbuduj swoją obecność online. Zadbaj o swój profil na portalach społecznościowych takich jak Faceebook, Instagram, pokazując na nich swoje doświadczenie, umiejętności i osiągnięcia.
  • Stwórz profesjonalne CV. Napisz je tak, aby stanowiło dla rekrutera i pracodawcy rzetelne źródło informacji o tobie, twoich umiejętnościach, dokonaniach i  motywacjach. Zamieść je na portalach społecznościowych typu LinkedIn.
  • Rozwijaj się i ciągle doskonal swoje umiejętności oraz zdobywaj wiedzę i podnoś swoje kwalifikacje. Regularnie bierz udział w szkoleniach, kursach i warsztatach, czytaj książki i artykuły związane z twoją branżą. Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami w swoim zawodzie.
  • Buduj relacje. Podtrzymuj swoją sieć kontaktów, utrzymuj regularny kontakt z osobami, które mogą pomóc ci w rozwoju kariery.

 

Jeśli nie wiesz, jak stworzyć profesjonalne CV, skorzystaj z naszej bezpłatnej usługi "Moje pierwsze CV".

 

Podtrzymuj markę osobistą

  • Bądź konsekwentny. Konsekwencja w działaniach i przekazie jest kluczowa dla budowania marki osobistej. Trzymaj się swoich wartości i celów, nie zmieniaj ich w zależności od sytuacji.
  • Bądź autentyczny i świadomie kształtuj swój wizerunek. Dbaj o swój wizerunek i reputację, zarówno online, jak i offline. Bądź profesjonalny, rzetelny i lojalny w swoich działaniach. Pamiętaj, że reputację buduje się latami, ale w jednej chwili można ją stracić.

 

Budowanie personal brandingu i promowanie siebie w świecie zawodowym to proces, który nigdy się nie kończy. Wymaga zaangażowania, czasu i pracy oraz pozytywnej komunikacji z innymi. Warto jednak pamiętać, że silna marka osobista może przynieść wiele korzyści w naszej karierze zawodowej, poszerzyć nasze horyzonty oraz otworzyć nowe możliwości.

 

Osoby z wypracowaną marką osobistą to pracownicy nie do zastąpienia, osiągający wyższe zarobki i otrzymujący ciekawe oferty pracy. Dlatego warto zaangażować się w rozwijanie swojej marki osobistej już na początku kariery zawodowej.

 

Autor: Anna Chrośniak

 

Źródła:

https://saleshr.pl/6-krokow-do-zbudowania-marki-osobistej-i-pozyskania-pracy-marzen/

https://www.money.pl/gospodarka/jak-zbudowac-silna-marke-osobista-na-dzisiejszym-rynku-pracy-6909564100553344a.html

https://dmsales.com/blog/od-czego-zaczac-budowanie-marki-osobistej/


Widok zawartości stron Widok zawartości stron