Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Jak wykorzystać portale społecznościowe do poszukiwania pracy?

2021-11-08

Praktycznie każdy z nas używa mediów społecznościowych takich jak: LinkedIn, Facebook, Instagram czy Twitter. Zazwyczaj służą nam w celach rozrywkowych, ale w bardzo łatwy sposób mogą być przydatne do rozwoju kariery.

Uwaga! Warto pilnować aktualnych informacji o naszym doświadczeniu, szkoleniach czy kursach, dzięki którym stajemy się atrakcyjniejsi dla potencjalnego pracodawcy.

 

  1. Poszukaj dobrze

Mając konta na portalach społecznościowych, warto przeszukać profile firm czy instytucji, które nas interesują jako potencjalne miejsca pracy. Dzięki takim stronom możemy się wiele dowiedzieć o ciekawostkach czy aktualnościach danych firm, co może okazać się bardzo przydatne podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Dodatkowo możesz zadbać o interakcję i być aktywnym rozmówcą – wystarczy udzielać się pod publikowanymi postami interesującej cię firmy. Dzięki temu możesz stać się zauważony!

 

  1. Pochwal się!

Jeśli jesteś w czymś dobry, warto to pokazać. Wykorzystaj swój profil do dzielenia się swoimi doświadczeniami. Może właśnie to wyróżnia cię od innych i zostaniesz zauważony?

 

  1. Informuj

Jeśli szukasz pracy, spraw, aby inni się o tym dowiedzieli. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ wiele firm poszukuje kandydatów „nieoficjalnie”. Co to oznacza? Wyznaczone osoby, tzw.: headhunterzy, sami poszukują odpowiednich kandydatów pasujących do zapotrzebowania danej firmy, z którymi kontaktują się w pierwszej kolejności. Warto też wziąć pod uwagę bezpośredni kontakt z osobą odpowiedzialną za rekrutację w danej firmie.

 

  1. Zapoznaj się

Udało ci się znaleźć wymarzone stanowisko pracy, zostałeś zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną – czy jeszcze coś możesz zrobić? Odpowiedź brzmi: tak. Poszukaj w mediach społecznościowych osoby odpowiedzialnej za rekrutację. Może jest coś, co was łączy (hobby, zainteresowania) lub może mieliście wcześniej jakąś styczność ze sobą? Jeśli tak, wykorzystaj to podczas rozmowy kwalifikacyjnej, dzięki temu na pewno nie zostaniesz zapomniany.

 

  1. Nie przesadzaj

Znasz powiedzenie „lepsza jest jakość od ilości”? Podczas szukania pracy też warto ją wykorzystać. Zanim skontaktujesz się z połową dostępnych firm na portalach społecznościowych, lepiej zastanów się czy warto? Ogromna ilość zgłoszeń może przedstawiać cię w złym świetle, jako osobę zainteresowaną czymkolwiek. Pamiętaj, że wiele osób w różnych firmach kontaktuje się ze sobą, co może mieć negatywne skutki, jeśli nie zweryfikujesz miejsc, do których się zgłaszasz.

Zastanów się, do jakich firm najlepiej zgłosić swoją kandydaturę i wykorzystaj informację, które uda ci się zdobyć na ich temat.

 

  1. Kreatywność to podstawa

Pokaż w social mediach swoją kreatywną stronę. Jeśli potrafisz malować, tańczyć, pleść – nie wstydź się tego! Twoja pasja przedstawi cię jako osobę ambitną, pracowitą i zmotywowaną do działania, a czy może być coś lepszego niż taki pracownik?

 

Autor: Patrycja Wawryczuk, pośrednik pracy MBP Wrocław

 

Źródła:

  1. https://studiujwanglii.pl/jak-wykorzystac-media-spolecznosciowe-do-znalezienia-pracy-marzen/
  2. https://www.forbes.pl/praca/jak-znalezc-prace-dzieki-social-media/lvlxghw

Widok zawartości stron Widok zawartości stron