Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Jak założyć sklep internetowy?

Chciałbyś być swoim własnym szefem? Masz smykałkę do sprzedaży? Zbuduj własny sklep internetowy. Podpowiadamy, od czego zacząć.

jak_zalozyc_sklep_internetowy_1160.png

Branża e-commerce rozwija się obecnie szybciej niż kiedykolwiek. To bardzo dobry moment na rozpoczęcie biznesu w świecie online.

 

Bez pomysłu ani rusz!

Tak jak w każdym biznesie, pierwszym krokiem do sukcesu jest dobry pomysł. Zastanów się, co i komu chcesz sprzedawać. Zrób research rynku, sprawdź konkurencję, przyjrzyj się najnowszym trendom. A może masz jakieś hobby? Tworzysz biżuterię, szyjesz eco ubrania, malujesz obrazy, lubisz majsterkować przy meblach ogrodowych. Sklep internetowy to świetne miejsce, w którym możesz przekształcić swoją pasję w dochodowy interes. Skup się na dobrze znanej ci dziedzinie. Dzięki temu komunikacja z przyszłymi klientami i dostawcami będzie łatwiejsza.

 

Nazwij się

Wybór nazwy dla twojego e-sklepu to jedna z ważniejszych decyzji. Dzięki niej możesz zbudować swój wizerunek. Dlatego warto poświęcić na jej stworzenie trochę więcej niż 5 minut.

Nazwa sklepu powinna być w miarę krótka, prosta do zapamiętania i łatwa do wymówienia. Powinna budzić pozytywne skojarzenia związane z twoją ofertą. Kolejną ważną kwestią przy wyborze nazwy jest sprawdzenie, czy istnieje pod nią wolna domena.

Czym jest domena? To nic innego, jak indywidualny adres www, pod którym będziesz prowadził swój biznes. Zadbaj, by była spójna z nazwą sklepu. Dla przykładu, jeśli twój sklep będzie nazywać się „Fabryka biżuterii”, domena powinna brzmieć np. fabrykabiżuterii.pl.

Może się zdarzyć, że wybrana przez ciebie domena jest już zajęta. Nic straconego! W tym przypadku możesz poszukać alternatywy, np. fabryka-biżuterii.pl. Pamiętaj! Domenę należy zarejestrować i opłacić. Nie są to duże koszty. Domenę można zarejestrować nawet za 10 zł. Jednak nie pozostawiaj tej decyzji przypadkowi. Przeanalizuj dostępne oferty i wybierz tę, która jest najbardziej opłacalna.

Domenę możesz zarejestrować za pośrednictwem takich stron jak:

  • home.pl
  • nazwa.pl
  • aftermarket.pl
  • OVH.pl

 

Zaprojektuj swoją stronę

Masz już pomysł i zarejestrowaną domenę? Kolejnym krokiem jest stworzenie strony internetowej. By ją uruchomić, nie trzeba być informatykiem czy programistą. Na rynku jest wiele platform, dzięki którym nawet początkujący sprzedawca z łatwością zbuduje swój wymarzony e-sklep.

Podstawowy podział platform sprzedażowych dzieli się na:

  • platformy abonamentowe tylu SaaS (np. shoplo.pl, sky-shop.pl, shoper.pl, home.pl, redcart.pl, sote.pl, cstore.pl),
  • platformy typu open source (np. woocommerce.com, magento.com, prestashop.com, opencart.com, spreaker.com),
  • rozwiązania dedykowane.

 

Jeśli nie masz żadnego doświadczenia w prowadzeniu sklepu i chcesz sprawnie wystartować ze swoim biznesem, warto skorzystać z rozwiązania w modelu SaaS. Czym tak właściwie jest to SaaS?

Jest to oprogramowanie dla twojego sklepu, za które płacisz stosunkowo niewielki abonament. W pakiecie abonamentowym znajdziesz wszelkie niezbędne usługi m.in. integracje z systemami płatności, kurierami, systemami księgowymi, hurtowaniami, Allegro, Facebookiem. Możesz liczyć też na szerokie wsparcie techniczne. W skrócie dostajesz gotowy sklep w zasadzie od ręki. Musisz jedynie zaprojektować wygląd swojego sklepu. W tym celu możesz użyć jednego z gotowych szablonów, bądź stworzyć własny za pomocą kreatora.

 

Czas na dodanie produktów

Przed tobą ostatni krok, czyli dodanie produktów. Wrzucając ofertę na stronę, pamiętaj, że klient często kupuje oczami. Zatem podstawą są dobrej jakości zdjęcia. Muszą być estetyczne, wyraźne i pokazywać produkt z każdej strony. Jednak zdjęcia to nie wszystko. Ważny jest też opis produktu. Skup się na najważniejszych cechach i korzyściach. Możesz je wypunktować. Staraj się używać krótkich, prostych zdań. 

 

Formalności? Nie taki diabeł straszny

Myśl o załatwianiu formalności skutecznie zniechęca cię do działania? Mamy świetną wiadomość. Nie trzeba zakładać firmy, aby prowadzić sklep internetowy. Świeżo upieczonym przedsiębiorcom wychodzi naprzeciw działalność nierejestrowana. Prowadząc taką działalność, nie trzeba wypełniać sterty dokumentów ani rejestrować się w urzędach. Musisz jednak spełnić kilka warunków:

  • w ciągu ostatnich 60 miesięcy nie prowadziłeś zarejestrowanej działalności,
  • wykonujesz usługi nieobjęte koniecznością uzyskania licencji, koncesji, pozwoleń,
  • prowadzisz swój sklep samodzielnie i nie masz wspólników,
  • nie przekraczasz przychodu na poziomie 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, czyli 1400 zł brutto miesięcznie.

 

Ważne! Aby działać zgodnie z prawem, twoja strona musi posiadać pewne elementy, m.in. regulamin sprzedaży, politykę prywatności, odpowiednie checkboxy/zgody. Szczególnie ważne jest też zachowanie zasad RODO. Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie to ogarnąć, warto zwrócić się z tym do profesjonalistów. Wsparcie uzyskasz też na swojej platformie.

 

Twój sklep jest już gotowy! Możesz startować nawet z kilkoma produktami. Być może za jakiś czas e-sklep stanie się głównym źródeł twoich przychodów. Powodzenia!

 

Autor: Małgorzata Kamińska – spec. ds. rozwoju zawodowego i informacji Warmińsko-Mazurska Wojewódzka Komenda OHP

 

Źródła:

https://blog.sky-shop.pl/dzialalnosc-nierejestrowana-i-twoj-pierwszy-sklep-internetowy/

https://wyborcza.biz/biznes/7,147584,26534530,jak-zalozyc-sklep-internetowy-poradnik-krok-po-kroku.html

https://ekomersiak.pl/jak-zaczac-i-uruchomic-pierwszy-sklep-internetowy/

https://blog.sky-shop.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/


Widok zawartości stron Widok zawartości stron