Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Twoja marka osobista – klucz do sukcesu na rynku pracy

2025-02-21

Marka osobista – pojęcie być może mało znane wśród młodych ludzi, jednak bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Silna marka osobista będzie wyróżniała nas spośród innych osób, a co za tym idzie umocni naszą pozycję na rynku pracy.

Jak zdefiniować markę osobistą?

Marka osobista to nic innego, jak nasz wizerunek w oczach innych ludzi. Dokładnie chodzi o to, jakie maja o nas zdanie, biorąc pod uwagę nasze umiejętności, wartości i – co ważne w dzisiejszych czasach – nasz wizerunek w sieci. Jak wiadomo, aktualnie internet odgrywa bardzo ważną rolę także w sferze zawodowej. Wszystkie treści umieszczane w sieci, które nas dotyczą, są wyznacznikiem naszej marki osobistej. Należy pamiętać, że informacje te są dostępne dla wszystkich. Na ich podstawie tworzy się nasz wizerunek – marka osobista, która prawidłowo zbudowana przyczyni się do sukcesu na rynku pracy.

 

Co sprawia, że marka osobista jest kluczem do sukcesu?

Odpowiednio zbudowana marka osobista umacnia naszą wiarygodność. W konsekwencji pracodawcy chętniej nawiązują współpracę.

 

Dlaczego jeszcze warto popracować na marką osobistą?

  • Jest dobrym sposobem na to, by wyróżnić się z tłumu i być zauważalnym przez pracodawców.
  • Pozwala rozwinąć skrzydła i zwiększyć kompetencje. Nowe propozycje współpracy dają szeroki wachlarz możliwości od nawiązywania kontaktów po realizację wymarzonych celów zawodowych.
  • Budując markę osobistą, przejmujemy kontrolę nad tym, jak widzą nas inni.
  • Świadomie i mądrze zbudowana marka osobista zwiększa naszą wartość na rynku pracy, dzięki temu możemy liczyć na lepsze warunki umowy bądź wynagrodzenie.
  • Silna marka osobista przyciągnie jak magnes inne osoby, co umożliwi rozwinięcie sieci kontaktów.

 

W jaki sposób zbudować silna markę osobistą?

Zbudowanie silnej marki osobistej zależy od naszej świadomości i konsekwentnego działania. Jest to inwestycja w siebie wymagająca autentyczności, umiejętności dostosowania się i budowania relacji.

 

Poniżej kilka wskazówek, czym kierować się podczas budowania marki osobistej:

  • Określ swoją grupę docelową, przed którą chcesz się zaprezentować.
  • Zdefiniuj swój cel  (np. zdobycie dobrze płatnej pracy).
  • Określ swoje wartości, jakimi się kierujesz.
  • Ustal swoją wizje długoterminową, czyli zastanów się, jak chcesz być postrzegany za kilka lat.
  • Ustal swoje mocne i słabe strony.
  • Wskaż swój cel zawodowy.
  • Dbaj o swój wizerunek w sieci.
  • Nie zapominaj o autentyczności – to, co mówisz musi być spójne z tym, co robisz.
  • Zadbaj o dobrą komunikację – to jaki sposób się wypowiadasz, jakich słów używasz, ton twojego głosu – to jest bardzo istotne.

 

Osiągnięcie sukcesu zawodowego będzie możliwe, jeśli będziemy potrafili dostosować się do wymagań nowoczesnego świata. Jednym z tych wymogów jest marka osobista, która jest przepustką do sukcesu. Do zbudowania marki osobistej podejdź z pełną świadomością, a efekty zobaczysz szybciej, niż sądzisz.

 

Autor: Agata Frankiewicz, pośrednik pracy, Młodzieżowe Centrum Kariery w Wiechlicach


Widok zawartości stron Widok zawartości stron