Wydawca treści
Zawód: pracownik obsługi hotelowej
Pracownik obsługi hotelu odpowiada za sprawną i profesjonalną obsługę gości hotelowych. Czym jeszcze się zajmuje i dlaczego warto zastanowić się nad tym zawodem? Sprawdź w tekście.
Czym się zajmuje pracownik hotelu?
Najprościej mówiąc skupia się na sprawnej i profesjonalnej obsłudze gości hotelowych, a także wykonuje pozostałe hotelowe obowiązki w różnych działach.
Zadania pracownika obsługi hotelowej są naprawdę różnorodne. Można je wyszczególnić jako:
- zakwaterowywanie i wykwaterowywanie gości hotelowych; przyjmowanie rezerwacji przy użyciu elektronicznego systemu oraz sporządzanie raportów,
- prowadzenie obsługi recepcji w języku polskim i obcym,
- nawiązywanie i utrzymywanie relacji z gośćmi hotelu; reprezentowanie hotelu zgodnie z przyjętą etykietą hotelową,
- oferowanie gościom dostępnych na terenie hotelu usług; rezerwowanie na prośbę gości miejsc w znajdujących się poza hotelem obiektach, np. biletów na koncerty, do teatru, kina, miejsca w restauracji itp.,
- rozliczanie finansowe pobytu gości hotelowych oraz wystawianie i rozliczanie faktur i rachunków;
- organizowanie innych usług w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie (konferencje, eventy),
- prezentowanie wyposażenia pokoju i jego obsługi takiego jak minibar, TV, klimatyzacja itd.,
- prace związane z przygotowaniem hotelu do przyjęcia gości,
- prace w części gastronomicznej obiektu,
- przygotowanie i podawanie śniadań,
- prace porządkowe na terenie hotelu, utrzymywanie czystości i porządku w obiekcie hotelarskim,
- prace związane z utrzymaniem terenów zieleni znajdujących się w otoczeniu hotelu.
Jak zdobyć ten zawód?
Aby zostać pracownikiem obsługi hotelowej możesz zgłosić się do Ochotniczych Hufców Pracy. Sprawdź, gdzie znajduje się najbliższa jednostka OHP w twoim regionie, posiadająca ten zawód w swojej ofercie.
Możesz również podjąć naukę w szkole branżowej I stopnia lub policealnej o kierunku pracownik obsługi hotelu. Szkoły wyższe natomiast oferują kierunki (np. turystyka i rekreacja), na których można poszerzyć wiedzę.
Ukończenie kursu o kierunku pracownik obsługi hotelowej również da ci kwalifikacje i umiejętności potrzebne do pracy w tym zawodzie.
Jakie wymagania trzeba spełnić?
Pracodawcy od kandydatów na stanowisko pracownika obsługi hotelowej wymagają przede wszystkim gotowości do pracy w godzinach popołudniowych i nocnych, a także znajomości języka obcego (często języka angielskiego). Mile widziana jest wysoka kultura osobista, komunikatywność, znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych, a także umiejętność negocjacji.
Każdy pracownik hotelu musi wykazać się dobrą organizacja pracy własnej, zaangażowaniem w powierzone zadania, umiejętnością pracy w zespole oraz podejmowaniem inicjatywy.
Ile można zarobić?
Z danych serwisu zarobki.pracuj.pl wynika, że 96% pracowników hotelu to kobiety. Przeciętne zarobki osoby zatrudnionej w tej branży to kwoty ponad wynagrodzenie minimalne, a 9% pracowników otrzymuje dodatkowo comiesięczne premie. W wielu przypadkach wynagrodzenie może zależeć od miejscowości i prestiżu hotelu.
Niektórzy pracodawcy oferują dostęp do prywatnej opieki medycznej oraz dofinansowanie zajęć sportowych. Pracownicy korzystają czasem z dofinansowań nauki języków obcych.
W zawodzie pracownik obsługi hotelowej możesz każdego dnia pracować z ludźmi, nauczyć się ich słuchać, rozumieć ich potrzeby i problemy. Każdego dnia możesz nauczyć się czegoś nowego – zatem w hotelarstwie nie ma miejsca na nudę!
Autor: Sylwia Gąsowska
Źródła:
https://poradnikpracownika.pl/-jak-zostac-recepcjonista-poznaj-tajniki-zawodu
https://www.zarobki.pracuj.pl
https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci/
https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2020/03/pracownik-obslugi-hotelowej.pdf
Widok zawartości stron
Zobacz również:
Zobacz również:
-
Eurodesk w OHP – twoje okno na świat
08.10.2024
-
Częsta zmiana pracy – za i przeciw
03.10.2024
-
Czy warto hobby przekuć w zawód?
24.09.2024