Wydawca treści Wydawca treści

Powrót

Blogowa kariera – czy warto zaczynać?

2020-03-12

Współczesny rozwój mediów społecznościowych przyczynił się do popularności prowadzenia blogów. Na portalach takich jak Facebook czy Instagram blogerzy często umieszczają swoje zdjęcia czy relacje z wydarzenia, w którym uczestniczą. Dzięki temu stają się bardziej popularni i zachęcają coraz większe grono odbiorców do obserwowania ich kont.

Siła blogowania

Blogi przyciągają codziennie wielu internautów. Czytelnicy poprzez śledzenie wpisów znanych blogerów szukają inspiracji w różnych dziedzinach, np. w modzie, kulturze czy kuchni: Wśród wszystkich użytkowników blogów i wideoblogów najpopularniejsze są te o tematyce podróżniczej (32 proc. deklaracji), kulinarnej (29 proc.) i o urodzie (26 proc.). [1]

Coraz więcej osób postanawia prowadzić takiego bloga, myśląc, że to też łatwy i przyjemny biznes – czy aby na pewno?

Kiedy pasja staje się pracą

Należy wiedzieć, że prowadzenie bloga nie od razu przynosi zyski. Bloger musi zaciekawić swoich czytelników, przyciągnąć ich uwagę. Ważne, aby być aktywnym, kreatywnym i  reklamować się poprzez social media. Z pewnością jest to praca dla osób, które uwielbiają ,,buszować” po Internecie.

Gdy blog jest ciekawy, firmy nawiązują współpracę z influencerem mającym wpływ na  promowaniu produktu. Bloger poleca daną rzecz (produkt lub usługę), np. poprzez zareklamowaniu jej w swoim poście, za co dana firma płaci.

Wolny pisarz

Prowadzenie własnego bloga to możliwość tworzenia dowolnego tekstu, a więc nikt nie narzuci ci, co masz pisać. Należy jednak pamiętać, że ważne jest, aby być otwartym na to, co czytelnik chce czytać. Liczy się też wszechstronność w tworzeniu wpisu oraz rzetelne obeznanie z tematem.

Taka praca ma wiele zalet: ćwiczy kreatywne myślenie, inspiruje innych, nie narzuca czasu oraz miejsca tworzenia. Daje też niezłe zarobki (w zależności od włożonego czasu i pracy, a także ewentualnego wprowadzenia swoich produktów do sprzedaży, np. kursów).

Należy wiedzieć jednak, iż nie jest to „łatwy pieniądz”, prowadzenie bloga wymaga wiele cierpliwości i zaangażowania aby odniósł sukces.

 

Autor: Agnieszka Adamek, pośrednik pracy w MCK Kraków


[1] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blogi-i-vlogi-docieraja-do-polowy-polskich-internautow-najpopularniejsze-sa-podroznicze-kulinarne-i-o-grach/page:2  [dostęp: 8.01.2020].


Widok zawartości stron Widok zawartości stron